Coaching uznany przez Forbes za jeden z najważniejszych trendów 2015 r.

by - 12/14/2014

 

Grudzień to ciekawy czas, w którym ukazują się rankingi podsumowujące kończący się rok, niemal w każdej dziedzinie. To także moment, w którym możemy zapoznać się z prognozami na kolejne lata. Doczekaliśmy się również i tych dotyczących coachingu.


Profesjonalny coaching został uznany przez magazyn Forbes za jeden z najbardziej gorących trendów, które w 2015 r. będą miały największy wpływ na budowanie marki. 

Ekspert w dziedzinie budowania marki, William Arruda, w swoim artykule zatytułowanym The Hottest Personal Branding Trends That Will Impact Your Success In 2015 napisał, że coaching jest znakomitą inwestycją w pracowników na każdym szczeblu organizacji. Jest to doskonałe narzędzie dedykowane nie tylko tym w najlepiej skrojonych garniturach. Z uwagi na to, że przedsiębiorstwa będą musiały kontynuować strategie oparte na robieniu więcej mniejszymi zasobami, potrzebują one zaangażowanych, zmotywowanych i chętnych do realizacji ambitnych celów ludzi. Arruda twierdzi, że firmy muszą zaufać coachom, którzy pomagają uwalniać tkwiący w ludziach potencjał. Autor radzi menedżerom, by korzystali z coachingu i stosowali go również jako narzędzie rozwojowe dla swoich pracowników. To na pewno pozwoli im zbudować mocniejszą markę, własną i firmy.

Kolejny trend, na który wskazuje Arruda to coraz częstsze włączanie umiejętności coachingowych do programów rozwoju przywództwa w organizacjach. Firmy będą szkolić swoich liderów do tego, by prowadzili swoje zespołu wykorzystując coachingowy styl zarządzania.

Co obok coachingu zostało uznane przez Forbes za najważniejsze trendy mające wpływ na budowanie marki?

Media społecznościowe


Budowanie marki pracownika w mediach społecznościowych. Niektóre firmy wciąż blokują pracownikom dostęp do platform social-media takich jak LinkedIn czy Facebook. Wiąże się to chociażby z myśleniem, że skoro pracownik ma konto na LinkedIn to na pewno szuka innej pracy. Tymczasem wygrywające strategie to takie, które angażują pracowników do promocji marki na tych właśnie platformach. Jednym z najważniejszych szkoleń w organizacjach w 2015r. powinno być to dotyczące poruszania się w świecie social-media i skutecznego promowania się w nim.

Outsoursing 


Coraz bardziej oczywiste staje się dla nas to, że współcześnie najcenniejszym zasobem jest czas. Dlatego w 2015 r. menedżerowie, specjaliści, eksperci różnych dziedzin zaczną dostrzegać wartość outsourcingu, czyli korzystania z usług zewnętrznych. Stworzenie prezentacji w Power Poincie, tabeli w Excellu, wpisu na stronę internetową, są to czynności, które spokojnie można komuś delegować, koncentrując się w tym czasie na wykorzystywaniu swoich prawdziwych talentów.

Era Wideo


To w co powinny inwestować firmy to przejście z prezentowania nudnych raportów, prezentacji stworzonych w Power Point na filmy wideo. Wideo będzie również coraz częściej wykorzystywane w szkoleniach, a nawet podczas procesu rekrutacyjnego. Kto nie nadąży, zostanie w komunikacyjnym tyle.

Mniej. Szybciej. Prościej. Lepiej.




To hasło przyświeca trendom na 2015 r. Jak opowiedzieć więcej używając mniej wyrazów? Przykładem może być wykorzystanie obrazu. W końcu nie bez powodu najbardziej popularnym internetowym słowem w 2014 r. jest emoji czyli ikonografika przedstawiające serce "The Heart". 






Obraz:Coaching

You May Also Like

0 komentarze

Popularne posty